Pinterest και Μικρές Επιχειρήσεις..Τι μπορεί να σας προσφέρει

Οι περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα, μικρές ή μεγάλες, κατέχουν και διαχειρίζονται ένα profile ή μία page σε social media sites, όπως το Facebook, το Twitter, ή ακόμη και το Google Plus. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν πολλά, κυρίως στις μικρότερες επιχειρήσεις, και περιμένουν ακόμα να τις ανακαλύψουν. Μία από αυτές είναι το Pinterest.

Τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει το Pinterest

Το Pinterest, ως ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δεν είναι απλά, όπως νομίζουν οι περισσότεροι, ένας ιστότοπος με όμορφες φωτογραφίες. Οι δυνατότητες, που μπορεί να αξιοποιήσει μία μικρή επιχείρηση είναι πολλές, όπως και τα οφέλη.

Απόλυτα προσανατολισμένο περιεχόμενο

Το Twitter και το Facebook, τα πιο συχνά χρησιμοποιημένα και μεγάλα social media, υστερούν σε οποιασδήποτε μορφής κατάτμηση περιεχομένου, με αποτέλεσμα η κεντρική σελίδα ενός χρήστη τους να γεμίζει με αδιάφορες για εκείνον πληροφορίες, κάτι που τον οδηγεί στο να κάνει «unfollow» ή «unlike» σε ένα brand.

Το Pinterest, ωστόσο, επιτρέπει στον χρήστη να ακολουθεί μόνο συγκεκριμένα boards, και όχι ολόκληρο το profile μίας επιχείρησης, εάν δεν το επιθυμεί. Έτσι, έχει τη δυνατότητα να ελέγχει απόλυτα τι θα εμφανίζεται στο home feed του.

Αυτό, βέβαια, δεν είναι κάτι θετικό μόνο για τους απλούς users, αλλά και για τις ίδιες τις εταιρείες. Ένα brand δεν θα χρειάζεται πια να κάνει spamming σε όλους τους fans, ανεξαρτήτως εάν ενδιαφέρονται ή όχι για τις συγκεκριμένες πληροφορίες, αλλά θα μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλά boards στο Pinterest για τους διάφορους τομείς/ υπηρεσίες / προϊόντα της εταιρείας. Μία μικρή επιχείρηση, λοιπόν, δεν θα χρειάζεται να ρισκάρει να κουράσει και να χάσει τους fans της.

Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

Στο twitter ένα tweet έχει διάρκεια ζωής 5-25 λεπτά, ενώ μία ανάρτηση στο Facebook 80’, κάτι που οφείλεται όχι μόνο σε υπερβολικά γεμάτα με διάφορες πληροφορίες news feeds, αλλά και στην υπερβολική χρήση τους .

Ποια είναι η διάρκεια ζωής ενός post στο Pinterest; Μία εβδομάδα και σε πολλές περιπτώσεις πολύ περισσότερο! Έτσι, οι πληροφορίες, που μοιράζεται μία μικρή εταιρεία, δεν σβήνουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, όπως σε μεγαλύτερα social media, κερδίζοντας μεγαλύτερη προβολή.

Υψηλότερο ROI (Return On Investment)

Ένας σημαντικός παράγοντας για μία επιχείρηση, η οποία έχει συμπεριλάβει τα social media στην στρατηγική της σε σχέση με το marketing, είναι η απόδοση των επενδύσεων. Οι περισσότερες εταιρείες προτιμούν το Twitter και το Facebook, ενώ το Pinterest συχνά το προσπερνούν. Συγκρίνοντας, όμως, αυτά τα τρία social media, παρατηρεί κανείς έναν αδιαμφισβήτητο παράγοντα.. τα νούμερα! Ένας μέσος χρήστης στο Twitter ξοδεύει συνήθως έως $69 σε Brands, ενώ αντίστοιχα στο Facebook $80. Και κάπου εδώ έρχεται ο μέσος χρήστης του Pinterest, ο οποίος συνηθίζει να ξοδεύει $179! Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί το Pinterest απευθύνεται και έχει ως κοινό, χρήστες, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία και έχουν την δυνατότητα να καταναλώσουν περισσότερα σε περισσότερα προϊόντα, κάτι το οποίο τελικά οδηγεί σε μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI).

Πως μπορώ να χτίσω το Brand μου στο Pinterest

Υπάρχουν τρεις βασικοί παράγοντες, που μπορεί να προσέξει μία επιχείρηση, η οποία επιθυμεί να χτίσει την παρουσία της στο Pinterest. Ένας από αυτούς είναι η εταιρεία να γνωρίζει το κοινό της. Αυτό σημαίνει, ότι η επιχείρηση γνωρίζει ήδη από τα στατιστικά της , αλλά και χρησιμοποιώντας τα Pinterest Analytics tools, τι προτιμούν οι fans της.
Επιπλεόν, ένα Brand, μπορεί να δημιουργήσει boards στο Pinterest, τα οποία θα περιέχουν, ότι αγαπάει το κοινό, και τα οποία θα περιέχουν πληροφορίες, δείχνοντας έτσι την εξειδίκευση της επιχείρησης στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά και boards, τα οποία θα αφορούν την ίδια την εταιρεία, όπως π.χ. την φιλοσοφία της.
Επίσης, αρκετά σημαντικό είναι κατά την δραστηριότητα της στο Pinterest, μία επιχείρηση να προσέχει και να αξιοποιεί τις λέξεις κλειδιά και τα hashtags. H διαδικασία είναι ίδια, όπως όταν χτίζουμε ένα site, έτσι ακριβώς και στο Pinterest, σε ένα profile πρέπει να χρησιμοποιούμε keywords, τα οποία περιγράφουν καλύτερα την επιχείρησή / προϊόντα / υπηρεσίες στο «About» κομμάτι του profile σας, αλλά και στα ονόματα των boards και στις περιγραφές των Pins. Αυτό θα βοηθήσει ένα Brand να εμφανίζεται όχι μόνο στο Pinterest search αλλά και στα αποτελέσματα του Google.

Τέλος, μία επιχείρηση έχει την δυνατότητα να προσθέσει ένα “Pin It” button στο site της, έτσι ώστε να μπορεί ένας επισκέπτης να μοιράζεται τις εικόνες/ φωτογραφίες στον δικό του λογαριασμό. Σε αυτές τις εικόνες είναι καλό να υπάρχει ήδη μία περιγραφή, προκειμένου να αξιοποιηθεί και να προβληθεί καλύτερα το περιεχόμενο της εταιρείας στο Pinterest.

Happy Pinning..!!!