Social Sitter, μια δουλειά που ποτέ δεν θα σκεφτόσασταν

Η ώρα είναι 08.00 και ετοιμάζεστε για να ξεκινήσετε για τη δουλειά σας. Εκείνη τη στιγμή καταφτάνει στο σπίτι σας η baby sitter σας για να προσέχει το παιδί σας ενώ εργάζεστε. Φτάνετε στη δουλειά σας και μέχρι το απόγευμα θα προσέχετε και εσείς, όχι το παιδί, αλλά τη social παρουσία της επιχείρησης στην οποία εργάζεστε στα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτή είναι η νεα δουλειά που ξεκινάει μέσα από την ανάπτυξη των social media και της συνεχώς αυξανόμενης σημαντικότητάς τους για τις επιχειρήσεις. Τώρα πια, οι επιχειρήσεις που χρειάζεται να μπουν στα κοινωνικά δίκτυα, πρέπει να προσλάβουν έναν άνθρωπο για να διαχειρίζεται τη παρουσία τους στα δίκτυα αυτά, full time και κατ’ αποκλειστικότητα.

Τουλάχιστον 230.000 νέες θέσεις εργασίας το 2011 και 250.000 θέσεις το 2012 σε Ευρώπη και ΗΠΑ, οφείλωνται στην ύπαρξη του facebook και της ανάγκης των επιχειρήσεων να είναι παρούσες στο μέσο αυτό. Οι επιχειρήσεις πλεον χρειάζονται έναν εργαζόμενο με συγκεκριμένα κριτήρια να γνωρίζει τη χρήση, τη διαχείριση και το marketing μέσα από το facebook αλλά και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα για να μπορεί έτσι να αναλάβει να εισάγει την επιχείρηση στο κοινωνικό δίκτυο και ταυτόχρονα σε ένα κοινό 1.2+ δις χρήστες παγκοσμίως αλλά και 5+ εκατομμύρια χρήστες στην Ελλάδα.

Ο τίτλος λοιπόν της νεας αυτής θέσης εργασίας είναι “Social Sitter”, παράφραση του Baby Sitter που όμως αφορά το ίδιο ακριβώς θέμα : τη προσοχή και τη σωστή “ανάπτυξη” της παρουσίας της επιχείρησης στα social media. Ο εργαζόμενος αυτός πρέπει να κατέχει κάποια βασικά χαρακτηριστικά στοιχέια για να μπορεί να αναλάβει μια τέτοια θέση. Ο χρόνος πιέζει, τα πράγματα δεν είναι πάντα ρόδινα στο χρονολόγιο της επιχείρησης και το στρατηγικό σχέδιο δεν πρέπει ποτέ να καταστρατηγείται. Το ύφος και το πρόσωπο της επιχέιρησης πρέπει να αποτυπώνεται άμεσα στο κοινωνικό δίκτυο και να συντηρείται.

Ποιά είναι όμως αυτά τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν τον Social Sitter να βελτιστοποιήσει τις πιθανότητές του να προσληφθεί από μια επιχείρηση που θέλει να μπει στα social networks με τον σωστό τρόπο; Αρχικά, θα πρέπει να είναι κάποιος/α που γνωρίζει να χρησιμοποιεί π.χ. το facebook σαν χρήστης με τον βέλτιστο τρόπο. Δεν μπορεί η επιχειρηματική δραστηριότητα να “περιμένει” ο Social Sitter να εκπαιδευτεί στη χρήση του fb, η δυνατότητα χρήσης και η καλή γνώση είναι προαπαιτούμενα. Επίσης θα πρέπει να γνωρίζει το σωστό τρόπο διαχείρισης ενός facebook page, τροποποίησής του καθώς και τη συμπεριφορά του σε διάφορες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, τι θα γίνει αν το page κάνει like σε ένα post; Τι θα γίνει αν αναρτήσουμε κάτι στο page; Αν κάποιος γράψει στο page που θα φανεί αυτό; Περισσότερα χαρακτηριστικά θα είναι και η δυνατότητα να ανταποκρίνεται άμεσα, διπλωματικά, ευγενικά και έξυπνα, καθώς και ο κοινωνικός χαρακτήρας μιας και έτσι και αλλιώς σε αυτά τα μέσα πρέπει να συνομιλούμε.

Η εργασία του Social Sitter πρέπει να ορίζεται από μια συγκεκριμένη στρατηγική που η επιχείρηση θέλει να ακολουθήσει στο fb και η δραστηριότητά της στο μέσο πρέπει να ακολουθεί αυτή τη στρατηγική. Ο Social Sitter όμως θα είναι τα προσεχή χρόνια ο ακρογωνιαίος λίθος της επιχείρησης στο internet και θα εξελιχθεί σε ένα από τα βασικά στελέχη της επιχείρησης, όσο η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα αποδίδει μετρήσιμα αποτελέσματα.