Πως θα γίνετε Social Sitter για το facebook

Σε προηγούμενο άρθρο μας σας παρουσιάσαμε μια νεα θέση εργασίας η οποία ανοίγει και στην Ελληνική αγορά που αφορά τη παρακολούθηση και τη διαχείριση των κοινωνικών δικτύων μιας επιχείρησης, με την ονομασία Social Sitter.

Τι πρέπει όμως να γνωρίζετε για να γίνετε ένας/μια πετυχημένος/η social sitter;

Αν και σε πολλούς ακούγεται απλό, δεν είναι τόσο εύκολο. Δεν απαιτεί μόνο τη γνώση του facebook για παράδειγμα αλλά και τη βαθύτερη κατανόηση του πως λειτουργεί μια σελίδα και πως τη διαχειριζόμαστε. Θα προσπαθήσουμε σε αυτό το άρθρο να δημιουργήσουμε μια λίστα με τα χαρακτηριστικά του facebook που πρέπει να γνωρίζετε για να γίνετε social sitter για το δίκτυο αυτό.

Καλή χρήση του facebook σε επίπεδο χρήστη

Προφανώς κάποιος δεν μπορεί να διαχειρίζεται μια σελίδα στο fb αν δεν ξέρει το μέσο και πως αυτό λειτουργεί. Θα πρέπει για να είστε social sitter στο facebook να γνωρίζεται τον τρόπο με τον οποίο το κοινωνικό δίκτυο λειτουργεί και πως η πληροφορία μοιράζεται και φτάνει στο κοινό του δικτύου. Πως θα το καταφέρετε αυτό; Ο απλός τρόπος είναι να είστε ήδη ένα είδος facebook power user, να χρησιμοποιείτε δηλαδή το fb καθημερινά για προσωπικούς λόγους. Ένας άλλος είναι να παρακολουθήσετε ένα σεμινάριο για να μάθετε τη δυναμική και τους κανόνες του κοινωνικού δικτύου.

Στοιχεία που ανήκουν στη βασική χρήση του facebook και θα σας χρειαστούν στη διαχείριση μιας σελίδας είναι :
– η κατανόηση του κοινωνικού γράφου, του πλέγματος σχέσεων των χρηστών
– τι συμβαίνει όταν κάποιος κάνει like σε κάτι στο facebook και πως αυτό φαίνεται στο προφίλ του
– τι σημαίνει έχω 150 φίλους και πως οι κινήσεις μου φτάνουν σε αυτούς
– πως ποστάρω κείμενο, φωτό, video και links στο προφίλ μου, πως γενικότερα κάνω status updates
– πως δημιουργώ ένα γεγονός/event και πως καλώ τους φίλους μου να “κρατήσουν μια θέση” στο event
– πως σχολιάζω και πως διαχειρίζομαι τα σχόλια που γίνονται σε εμένα
– πως πρέπει να είναι μια φωτογραφία για να φαίνεται με τον βέλτιστο τρόπο στο fb timeline μου
– προφανώς τι είναι το timeline/χρονολόγιο και ποιά η λογική του

Στη συνέχεια θα χρειαστεί να γνωρίζετε τα παρακάτω βασικά τουλάχιστον στοιχεία για τη διαχείριση της σελίδας σας ή του πελάτη σας.

Και αυτά συνήθως μπορείτε να τα μάθετε με τον βέλτιστο τρόπο παρακολουθώντας ενα σεμινάριο :
– πως δημιουργώ μια σελίδα
– πως επεξεργάζομαι τη κατηγορία μιας σελίδας και τι πληροφορίες αλλάζουν ανάλογα με τις κατηγορίες
– πως αλλάζω το cover image μου, τι μέγεθος πρέπει να έχει και τι κανόνες πρέπει να ακολουθεί
– πως τοποθετώ το λογότυπο στη σελίδα μου και το μέγεθος που πρέπει να έχει
– πως ρυθμίζω τη σελίδα μου με περισσότερες πληροφορίες
– πως βελτιστοποιώ τη σελίδα μου για να με βρίσκουν καλύτερα στις αναζητήσεις
– πως δημιουργώ και τοποθετώ custom tabs στη σελίδα μου
– πως δίνω στη σελίδα μου λογική mini-site
– πως συνδέω τη σελίδα μου με άλλα κοινωνικά δίκτυα και με το website

Τα παραπάνω στοιχεία είναι βασικά για να μπορέσετε να διαχειριστείτε μια σελίδα ενός πελάτη σας στο facebook. Θα πρέπει να γνωρίζετε τη συμπεριφορά του δικτύου μετά από κάποια σας ενέργεια για να ξέρετε τι θα συμβεί και πως ανάλογα με τις κινήσεις σας στο fb.